Kapağına bakarak bir kitap seçmeyin





İlk bakışta bir lastik sadece ortasında bir delik ile siyah ve yuvarlak görünmektedir. Bununla birlikte, X ışını gözlüklerinizi taktığınızda tamamen farklı bir öykü göreceksiniz.

Bir MICHELIN lastiği çok geniş bir çeşitlilikte malzeme kullanılarak çeşitli bileşenlerden meydana gelen yüksek teknolojili karmaşık bir parçadır, sizin güvenliğiniz ve aracınızın verimli bir şekilde çalışması için temel teşkil etmektedir.

Aynı lastik içerisindeki lastik bileşeni değişkenlik göstermektedir. Her bir malzeme, imalatı büyük bir hassasiyet gerektiren çok farklı özelliklere sahiptir. Her birisi esneklik ve güç, yol tutuş ve benzerinin gereksinimleri için titiz bir şekilde tasarlanmaktadır





Bir lastiğin yapısı nasıldır?
Bitmiş bir lastiğin içerisinde birçok katman mevcuttur, bunlar:
1. İç Katman
Hava sızdırmaz sentetik kauçuktan oluşan bir katman, iç lastiğin bu modern eşdeğeri hava sızdırmaz kauçuktan yapılmaktadır. Zamanla biraz hava kaybı olacağından, lastiklerinizin hava basıncını aylık olarak kontrol ediniz.
2. Dış lastik katmanı
Kauçuğun içerisine yapıştırılan, düz çizgiler halinde yerleştirilen ve kauçuk içerisine sıkıştırılan ince tekstil lifinden oluşan tellerden yapılmaktadır, bu teller büyük ölçüde lastiğin kuvvetinin belirlenmesinden sorumludur ve basınca karşı direnç gösterilmesine yardımcı olmaktadır: yaklaşık olarak 1400 tel bulunmaktadır ve bu tellerden her birisi 15 kg’lık bir kuvvete direnç gösterebilmektedir.
3. Alt topuk alanı
Kauçuk lastiğin metal janta tutunduğu yerdir. Motordan gelen güç ve fren kuvveti lastiğin jantından yolun yüzeyinin üzerindeki temas alanına aktarılmaktadır. Bu temas alanı bir insan elinden büyük değildir.
4. Topuk telleri
Bu topuk telleri azami güç için janta sıkı bir şekilde kenetlenmektedir. Her bir tel kırılma riski olmaksızın 1800 kg’a kadar bir yüke dayanabilmektedir. Taşıtınız üzerinde bulardan sekiz adet vardır, her bir lastikte iki tanedir. 14,400 kg’lık çok büyük bir kuvvet söz konusudur: ortalama bir otomobilin ağırlığı yaklaşık olarak 1,500 kg’dır.
5. Yanak
Lastiği kaldırım taşları, yoldaki çukurlar ve benzerinden gelecek darbelere karşı korumaktadır. Bu güç bir iştir, ayrıca koruyucu kauçuk yanak üzerinde lastiği ilgilendiren önemli bilgiler mevcuttur.
6. Karkas katmanı
Büyük ölçüde lastiğin kuvvetinin belirlenmesinden sorumlu olan karkas katı, kauçuğun içerisine yapıştırılan çok ince, dirençli çelik tellerden yapılmaktadır. MICHELIN güvenliğiniz için kesinlikle temel teşkil eden mükemmel yapıştırma sanatında uzmanlaşmıştır. Bu da, lastiğin virajları alırken meydana gelen dirençlere ve gerilmelere karşı direnç gösterebileceği ve lastiğin dönmesi nedeniyle büyümemesi anlamına gelmektedir. Aynı zamanda, yoldaki tümsekler, çukurlar ve diğer engellerin neden olduğu biçim bozukluklarını da emmektedir.
7. Güvenlik katmanı
Bazen “sıfır derece” kuşak olarak isimlendirilen bu önemli güvenlik katmanı sürtünmeden ileri gelen ısınmayı azaltmaktadır ve hızlı bir şekilde seyahat ederken lastiğin biçiminin muhafaza edilmesine yardımcı olmaktadır. Hızın lastiği genleştirmesinin önlenmesi için, esas maddesi güçlendirilmiş naylon olan teller kauçuğun bir katmanının içerisine gömülmektedir ve lastiğin çevresi etrafına yayılmaktadır.
8. Lastik sırt katmanı
Lastiğin yola temas eden sırt parçası olan temas alanı sadece bir insan elinin boyutu kadardır, lastik sırt katmanı çok büyük dirençlere karşı direnç gösterilmesi için tasarlanmaktadır. Aynı zamanda, bütün yüzey türlerinde yol tutuş sağlamakta, aşınma ve yıpranmaya karşı direnç göstermekte ve mümkün olduğunca az ısınmaktadır. Bu nedenle yapması gereken iş büyüktür.
Dolayısıyla, bu şaşırtıcı bileşik yapı ortasında bir delik ile sadece siyah ve yuvarlak olmaktan çok ötedir.