Bir lastiğin hikayesi




Araç ve yol arasındaki tek temas noktası olan lastik yol tutuş, çekiş gücü, konfor, gürültü, uzun ömürlülük, enerji verimi ve sahibine maliyeti arasında doğru dengeyi bulmak zorundadır.

Çok emek ve sabır isteyen işlemler kullanılarak üretilmektedir.
Bir lastiğin üretimi kauçuğun basit bir şekilde kalıba dökülmesinden ibaret değildir. Detaylara sıra dışı dikkat gösterilmesini gerektiren karmaşık bir süreçtir. Lastiklerin büyük bir çoğunluğu olmasa da birçoğu kaliteye çok büyük dikkat gösterilerek el ile yapılmaktadır. Üretim süreci boyunca birçok defa ölçülen kalite sistemimiz dünyanın her yerindeki fabrikalarımızın tamamında eşit bir şekilde ve aynı titizlikle uygulanmaktadır. Bu da lastiklerimiz her nerede imal edilirlerse edilsinler aynı kalite seviyesinin elde edilmesini garantilemektedir.
Lastik, birçok farklı parçanın karmaşık bir toplamıdır
Lastiğin başarısı her bir parçanın bir bütün olarak birlikte nasıl çalıştığına bağlıdır. Çok geniş çeşitlilikte ham maddeler kullanan aşırı derecede ileri bir üründür. Aslında, modern bir lastiğin yapımında 200’den fazla bileşen kullanılmaktadır.

Bu bileşenler beş gruba ayrılmaktadır:
1.  Doğal kauçuk. Lastiklerin lastik sırt katmanlarının ana bileşeni.
2.  Sentetik kauçuk. Otomobil, karavan ve 4x4 lastiğin sırt deseninde temel bir eleman.
3.  Karbon karası ve silis. Lastiğin aşınma özelliklerinin geliştirilmesi için güçlendirici bir etken madde olarak kullanılmaktadır.
4.  Metal ve tekstil teller. Lastiğin iskeletini meydana getirmektedirler ve geometrisini ve sertliğini sağlamaktadırlar.
5.  Birçok kimyasal etken madde. Lastiğe düşük yuvarlanma direnci ve oldukça yüksek yol tutuş gibi özel özellikler vermektedir.
Lastik imalatı sürekli bir yenilik sürecidir
Şüphesiz, Michelin’in yuvarlanma direncini düşürerek taşıtın yakıt tasarrufunu arttıran yeşil enerji tasarrufu sağlayan lastiklerini duymuşsunuzdur. Michelin olarak, beşinci nesil yeşil lastikler üzerinde sürekli çalışmaktayız. Amacımız, birbirini izleyen her bir lastik nesliyle artan yakıt tasarrufu ve azalan CO2 salınımlarında en azından yüzde ikilik bir iyileşme sağlamaktır. Bu ise kendi yolumuzda yaptığımız sessiz bir devrim olmuştur. 1992 yılından buyana, genel yakıt tüketiminin 12 milyar litre azaltılmasına ve CO2 salınımında 30 milyon metrik ton CO2 salınımının önlenmesine yardım ettiğimiz bir devrim.

Michelin kendisini çok uzun bir aşınma ömrü, ıslak zeminde mükemmel frenleme, konfor ve düşük gürültü oranlarını muhafaza ederken yakıt tasarrufunun arttırılmasına adamıştır. Lastiğin kalitesinin lastiğin değerinin esasını meydana getirdiğini biliyoruz.